Ajuntament de
Caldes d'Estrac
'Caldes d'Estrac, càlida i salada' és el nou eslògan de la vila maresmenca, en referència a la seva personalitat acollidora i la seva vinculació amb el mar

Identitat Turística - PatrimoniAmb la voluntat de construir una marca moderna, potent i dinàmica i contribuir a la reactivació econòmica del municipi vinculada a la digitalització i a la sostenibilitat, l’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Caldes d’Estrac, de la mà d’El Gallinero Studio, ha renovat la identitat turística del municipi. «Som patrimoni, som platges, som tradicions, som espais verds, som art i cultura, som termalisme i benestar, som comerç i allotjament, som història, som gastronomia i som esports. I tots aquests elements, que ens caracteritzen, formen part de la nostra essència i ens conformem com a poble, els trobareu a la nova identitat turística que presentem», afirma el regidor de Turisme de l’Ajuntament, Freddy Freixas.

Inicialment, l’equip va fer arribar un qüestionari als professionals del sector turístic del municipi i va investigar sobre el desenvolupament del turisme al llarg dels darrers anys per a intentar identificar quins eren actualment els trets distintius del poble. Termalisme, cultura, gastronomia, tradicions populars, llegendes, platges, patrimoni, comerç i espais verds van ser alguns dels aspectes diferencials que es van destacar. Tot seguit, es va aprofundir en l’essència de la vila. Al concepte ‘calidesa’, que recull la personalitat acollidora i propera del municipi i de la seva gent, se li va sumar el terme ‘salada’ en referència a la seva vinculació amb el mar, el seu passat pescador, la qualitat de les seves platges i el seu esperit divertit, participatiu, festiu i veïnal. «En aquest punt, ens mancava un recurs creatiu amb el qual treballar i donar recorregut a la marca. I partint de la idea de ‘calidesa’ i del nom propi de ‘Caldes’, aquest recurs va ser la paraula ‘CAL’. També, cal destacar que la forma ovalada del logo surt de la forma ovalada de l’olla de Caldes, una olla on bull tota la idiosincràsia de la població», explica El Gallinero Studio.

Després de mesos de feina, aquesta setmana, s’ha presentat oficialment la nova identitat turística amb nombrosos cartells a diferents espais del municipi i un vídeo promocional. Així mateix, a partir del pròxim divendres 8 d’abril, els comerços i els restaurants lliuraran un obsequi per cada compra, una bonica bossa de tela per a lluir durant tot l’any, mostra del dinamisme de la nova identitat turística i l’aposta per la promoció econòmica.

Informació publicada el 6 d'abril de 2022