Les àrees de Via Pública i Serveis Generals han enllestit la licitació per seleccionar les empreses externes per portar a terme els programes de manteniment dels espais verds, parcs i jardins i de tractament i poda de l’arbrat pels propers 2 anys.
Han estat unes quantes les empreses que s’han presentat a les quatre licitacions paral·leles, fet que ha permès efectuar una bona selecció, sempre d’acord amb els criteris de la convocatòria pública prèviament elaborats pels Serveis Tècnics i Jurídics de l’Ajuntament.
Quatre lots diferenciats
El lot 1 comprèn el manteniment dels jardins i zones verdes del Parc Maragall, Passejos, platja Bassiot i Plaça de les Barques. El seu import és de 60.445 €/any i ha estat adjudicat a l’empresa Silva Jardineria.
El lot 2 inclou els espais verds de la Ratlla, Poliesportiu, Fornaca, Carretera Sant Vicenç, Parcs Verdaguer, Ginesta i Cementiri. La valoració és de 25.246 €/any i resta pendent de resoldre pels tràmits administratius.
El lot 3 fa referència a l'esporga, trituració i recollida del brancatge de l’arbrat viari, concretament de 248 plàtans i 270 moreres. S’ha adjudicat a l’empresa Arboricultura Urbana per 34.825 €/any.
El quart lot correspon al tractament fitosanitari contra les plagues de l’Oïdi i Tigre del plàtan (248 exemplars), processionària dels pins (26 exemplars) i planococus, Pseudomonas, psila i àfids en 270 moreres, 13 arbres de l’amor i 126 tipuanes. S’ha valorat en 10.511 €/any i s’ha adjudicat a l’empresa Alemany Fitosanitaris.
Segons la regidora de Via Pública, Elisabeth Segura, “es tracta d’una aposta ferma del Govern per tal de mantenir el bon estat i el millor aspecte possible – sequera, a banda -, de totes les zones enjardinades i parcs naturals del municipi”.
“Ha costat, perquè la situació administrativa de l’execució d’aquestes feines era complicada i en alguns casos, molt desfasada, però amb l’aportació de tècnics i personal administratiu ens n’hem sortit i ara només cal, que els treballs es portin a la pràctica, de manera immediata o quan toqui” ha conclòs la regidora.