La sessió del 28 de juliol, la primera presidida per l’alcaldessa Elisabeth Segura, va servir per impulsar diverses qüestions vinculades a l’organització interna del consistori, a l’impuls d’actuacions prioritàries i a la gestió de serveis municipals. Podeu veure íntegrament el ple aquí
Un despatx d’alcaldia amb molta informació d’interès
En el seu primer despatx d’alcaldia, Elisabeth Segura va fer balanç de la gestió municipal dels darrers dos mesos, tot destacant l’inici d’obres clau per al municipi.
Entre elles, la reurbanització del tram baix del Pont del Sergent, que va començar el 29 de juliol i inclou la renovació completa dels serveis fins al carrer de la Ratlla. L’alcaldessa va remarcar la importància d’aquesta actuació, fruit d’una planificació conjunta amb el veïnat, que ja ha estat informat a través d’una reunió pública celebrada el passat 24 de juliol.
També es va referir a les actuacions previstes al cementiri municipal, on ja s’han mantingut trobades amb les famílies afectades per les inhumacions i exhumacions, i on el projecte ha estat reconduït mitjançant un procediment negociat després que el primer concurs quedés desert.
En matèria de millores viàries, Segura va anunciar la nova pavimentació de trams dels carrers Lluís Companys i Eucaliptus, així com la reorganització dels aparcaments, amb nou guany d’espai i més seguretat per al veïnat.
Pel que fa a equipaments i serveis, l’alcaldessa va posar en valor la reobertura de la piscina municipal, que ha comptat amb molt bona acollida, especialment entre infants i joves del municipi, i l’inici de les obres de millora de la sala de psicomotricitat de l’escola.
També va destacar la col·laboració amb el Departament d’Interior per a la implantació de radars de velocitat, els controls de soroll en punts sensibles del municipi i la consolidació de la plantilla de la Policia Local, amb una presència destacada de dones i la resolució dels processos d’interinatge pendents. Finalment, va remarcar l’ampliació del servei de transport públic durant l’estiu, amb circulació també els dissabtes a la tarda.
Modificació de crèdit per les obres del Cementiri
Un dels punts més destacats del Ple, va ser l’aprovació d’una modificació de crèdit per dotar econòmicament els honoraris tècnics vinculats a la direcció d’obres del projecte del cementiri. Aquesta actuació ja compta amb tots els informes favorables, inclòs el de la Direcció General de Sanitat Mortuòria.
El regidor d’Hisenda, Joaquim Arnó, va explicar que els recursos provenen d’una partida inicialment destinada a la substitució de canonades d’aigua, una actuació que actualment compta amb subvencions addicionals. Aquest traspàs de recursos dins el capítol d’inversions permet fer l’encàrrec a l’EPEL, per tal de “gestionar-lo amb personal propi i coneixedor del territori”.
El grup municipal d’ERC va votar-hi en contra, expressant el seu desacord amb el fet de reduir recursos a una inversió que consideren urgent i llargament ajornada. “Les necessitats en la renovació de canonades són grans, i entenem que caldria buscar un altre finançament per a aquesta direcció d’obra”, va afirmar Òscar Baró, regidor d’ERC.
Des del PSC es van abstenir, mentre que Gent d’Estrac i Junts per Caldes hi van votar a favor. El resultat va ser sis vots a favor, un en contra i tres abstencions.
Definició dels llocs de treball de l’Ajuntament
Un altre dels punts rellevants va ser l’aprovació de les 47 fitxes descriptives dels llocs de treball de la plantilla municipal, pas previ a la relació de llocs de treball (RLT), les seves valoracions i l’actualització, en un futur, del conveni col·lectiu. Es tracta, doncs, d’un document clau per a l’organització interna que prèviament havia estat debatut i aprovat per unanimitat a la Mesa de Negociació de l’Ajuntament, formada pels representats del Govern i dels sindicats representatius dels treballadors.
El regidor de Recursos Humans, Joaquim Arnó, va destacar que les fitxes han estat negociades amb els representants sindicals i que “el compromís del govern és tenir el conjunt del procés enllestit de cara al pressupost de 2026”.
La regidora Marta Romero, de Gent d’Estrac, es va abstenir, tot mostrant reconeixement per la feina feta però manifestant que, a parer seu, algunes àrees de la plantilla no s’han sentit prou escoltades. El seu grup, a través del portaveu Albert Batlle, va puntualitzar que es tractava d’una posició personal, no autoritzada pel Grup el qual havia participat -també la regidora- en el procés negociador i valorava tot l’intens treball tècnic i polític realitzat, així com el consens aconseguit.
L’alcaldessa, Beth Segura, per la seva banda, va reiterar que les fitxes han estat aprovades per unanimitat a la mesa de negociació, va mostrar l’acta de la reunió i va reiterar la voluntat del Govern, ja expressada des del primer dia, d’adequar i millorar fins on sigui possible, les condicions del treball del personal, al qual va agrair la seva majoritària implicació i voluntat de servei a la ciutadania.
La proposta es va aprovar amb cinc vots a favor i cinc abstencions.
Seguiment del Pla Estratègic de Contractació
El plenari va aprovar per unanimitat l’informe semestral sobre l’execució del Pla Estratègic de Contractació, vigent fins al 2029 i que inclou 36 actuacions necessàries per regularitzar múltiples contractacions que no s’han atès durant els anys anteriors i que ara cal legalitzar.
Durant el primer semestre de 2025 s’han adjudicat serveis com el salvament i socorrisme de platges i piscina municipal, el control horari del personal, i el servei de premsa i transparència municipal així com una vintena llarga de contractes menors:
Torn de precs i preguntes
El regidor Òscar Baró (ERC) va tenir unes paraules cap a Elisabeth Segura, que s’estrenava al capdavant de la sessió plenària com a alcaldessa, i va excusar l’absència del regidor Miquel Guri.
El regidor del PSC, Joan Baró, va traslladar un prec relacionat amb la neteja de les reixes de la riera, especialment arran de les darreres pluges, per tal de facilitar el drenatge de l’aigua.
L’alcaldessa va agrair els comentaris i va assegurar que se’n faria seguiment.
NOTA: Aquest resum es publica amb retard per raons exclusivament tècniques i perquè des de primers d’agost ha començat la seva tasca la nova empresa encarregada del Servei de Premsa de l’Ajuntament.