Essencialment, els tècnics van explicar que els treballs del POUM parteixen de l’estat actual del planejament (vigent des de 1984) i que durant els propers mesos s’aniran recollint les aportacions que es considerin interessants dels diferents Tallers de Participació Ciutadana que es vagin fent i que s’incorporaran al document base inicial que es presentarà després de les eleccions municipals, passat l’estiu.
També es tindran en compte les que considerin els Grups Municipals i les que puguin venir d’estudis, projectes i disposicions d’altres administracions que afectin Caldes, com ara l’estudi sobre la promoció de les platges que ha fet la Diputació de Barcelona, o el de la seva regeneració que ha preparat el Ministeri de Medi Ambient o el Pla de Mobilitat de Maresme que està en fase d’elaboració i el de Mobilitat de Caldes que s’ha encarregat a la Diputació.
Els dos Grups van coincidir en què el nou POUM ha d’ésser fruit del consens, i en aquest sentit van acordar treballar conjuntament per fer-ho possible, amb independència de quin sigui el resultat de les eleccions municipals del 24 de maig.
També es van mostrar d’acord en que les línies mestres del futur pla han de fer possible el creixement i progrés del poble amb la preservació de l’entorn natural i de la qualitat de vida dels caldencs i caldenques, temes sobre els quals ambdós Grups van aportar la seva visió respectiva.
CiU i PSC es van comprometre a col•laborar en la definició del POUM aportant propostes i solucions, algunes de tan essencials com el parc d’habitatges i el seu ús, els serveis públics, la preservació de l’entorn, la mobilitat i la sostenibilitat. En aquest sentit hi va haver coincidència en la necessitat de potenciar el front marítim i el termalisme com eixos vertebradors del creixement i de l’activitat econòmica i també en la supressió del viaducte de la N-II que sobrevola Caldes, tan aviat com el conjunt de la mobilitat de la comarca ho permeti.