Ajuntament de
Caldes d'Estrac

crec-guitarraDes del passat mes d’octubre i fins a finals de juny, cada dijous a la tarda els joves de Caldes disposen d’un espai propi on realitzar-se a través de l’art i de la creació audiovisual.

I és que, dins del marc del Pla de Prevenció i Atenció a la Infància i Adolescència, l’Àrea de Serveis Socials ha engegat un projecte per a nois i noies de 15 i 16 anys que fomenta la participació i responsabilitat activa dels adolescents en el seu propi procés de creixement personal i social alhora que potencia la creació de vincles afectius positius i ofereix un model d’adult sa i equilibrat.

Segons els organitzadors: “la finalitat última del projecte és incidir en la millora de la qualitat de vida dels adolescents a partir d’una proposta socioeducativa motivadora i adaptada a les seves necessitats individuals i de grup.”

crec-tamborLa novetat del projecte radica en la seva vessant tant educativa com creativa, ja que la metodologia emparada parteix del desenvolupament d’activitats artístiques (principalment la música i els mitjans audiovisuals) que fomenten el creixement a partir de la creativitat.  

L’activitat està dirigida per un educador social especialitzat en la creació musical i audiovisual. Aquest educador fa un rol de guia i ofereix els recursos educatius que són necessaris en cada moment depenent de les necessitats que van sorgint en el grup. D’aquesta manera cada dia la sessió és diferent, ja que només des d’aquesta obertura és possible la participació i implicació real dels adolescents en el projecte.

Actualment el lloc de trobada és l’edifici de la “Fabriqueta”, però està previst que l‘activitat es traslladi a la caseta de fusta del Parc de Can Muntanyà, ja que el fet de disposar d’un espai propi fomenta la sensació de pertinença i la implicació al grup, factors indispensables a tenir en compte en un programa que promou la participació activa dels adolescents en el seu propi procés de creixement personal, grupal i comunitari, tal i com expliquen els impulsors del curs

Informació publicada el 7 de desembre de 2015