El títol de la instal·lació prové de “La raïl de l´arbre és una roda”, paraules de Ramon Llull que apareixen en el llibre Començament de medicina. En paraules de Perejaume:
“La sintaxi de tota l´obra de Llull és veritablement forestal, tant per la figura repetida d´arbre amb que imatja i branca els diversos coneixements, com per la manera i la ufana amb què s´hi arboren tota mena de connexions i demostracions analògiques. si hi ha dos elements constitutius en el sistema d´argumentació de l´Art, aquests són sens dubte: les derivacions, en branca i les combinacions en roda -figures giratòries, emmirallaments, cercles relacionals-.
Certament, l'Art s´arbra i roda, tota ella. Per això, la possibilitat de rodar-hi d´arrel resulta tan meravellosa com pràctica. Només així, la coreografia dels arbres, la claredat mecànica de les raons i el desconcert que tot plegat pugui suscitar, arriben a ajustar-se a una possible pretensió general de plantar tots els arbres en roda en tant que línies convergents o divergents d´una mateixa esfera”.
Unes paraules que deixen entreveure com la fusió d´imatge i música esdevé una mena de recitació meditativa que ens retrotreu a principis primordials de la nostra pròpia existència.
El projecte artístic de Perejaume ha contemplat des dels seus inicis un estret vincle amb la natura, viscut en i per la natura, amb el paisatge com a escenari i amb les “manifestacions arbòries”, com ell mateix les anomena, contemplades i presentades amb una gran diversitat, com per exemple, en el seu llibre de poemes “Obreda” (2003), en el qual també recull les seves reflexions continuades sobre la natura i més concretament sobre el bosc que l´envolta a la seva casa-taller del Montnegre.