Ajuntament de Caldes d'Estrac
Notícies
L'Àrea d'Acció Social obrirà el termini de sol·licitud dels ajuts escolars per al curs 2024-2025 del 27 de maig al 7 de juny de 2024.

L’Àrea d’Acció Social de l’Ajuntament de Caldes d’Estrac ha presentat la nova convocatòria d’ajuts escolars municipals per al curs 2024-2025. Els Ajuts Escolars Municipals estan adreçats a infants i joves empadronats i empadronades a Caldes d’Estrac i escolaritzats/des en centres públics i privats concertats d’educació primària i secundària obligatòria, i/o que participin en algun casal d’estiu del municipi (o en casal específic atenent necessitats especials) que es trobin en una especial situació familiar amb necessitats socials i/o econòmiques.

Els ajuts individuals de menjador escolar gestionats pel Consell Comarcal del Maresme van adreçats a l’alumnat matriculat en els cursos de segon i tercer dels ensenyaments de primer cicle d’infantil, en aquelles escoles de titularitat de la Generalitat on s’hagi implantat, i qualsevol dels cursos dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil i d’ensenyaments obligatoris de centres educatius sufragats amb fons públics, per al curs escolar 2023-2024.

Convocatòria ajuts escolars municipals 27 de maig al 7 de juny de 2024:
1. Ajuts Municipals Casal d’Estiu 2024.
2. Ajuts Escolars Municipals de llibres i material escolar.
3. Ajuts Escolars Municipals de suport a les activitats escolars.
4. Ajuts Individuals de menjador escolar.

Ajuts municipals
-Cal presentar la sol·licitud en els models normalitzats degudament complimentada amb totes les dades que s’hi sol·liciten via seu electrònica o a les Oficines d’Assistència en matèria de Registre de l’Ajuntament de Caldes d’Estrac.

-DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA (consultar les bases o resum):

- Sol·licituds.
- Documentació econòmica + rebuts lloguer.
- Documentació complementària: carnet família monoparental/nombrosa, sentencia divorci, etc.

La informació de si la sol·licitud ha estat admesa o manca documentació, serà notificada per publicació de llistat al WEB municipal amb la referència del registre d’entrada de la sol·licitud. Els números de registre d’entrada seran els d’identificació de cada sol·licitud i sol·licitant.

Per a les sol·licituds presentades amb mancances de documentació, s’estableix un termini de 7 dies hàbils des de la publicació del llistat per aportar la documentació i
esmenar les sol·licituds presentades. L’aprovació i desistiment dels ajuts també seran notificats per publicació de llistat a la web municipal.

Canvis respecte la convocatòria del curs anterior (22-23):

- En el cas de progenitors/es amb custòdia compartida, cada progenitor/a haurà de sol·licitar la prestació corresponent a la seva part de despesa. En la resta de casos es presentarà una única sol·licitud.

Respecte els ajuts de llibres i material escolar:
- Vals escolar: tenint present que la Generalitat de Catalunya preveu atorgar a l’alumnat de primer de primària fins a 4t ESO vals escolars per la compra de material escolar, per tal de fer per fer el càlcul de percentatge de la beca municipal sol·licitada, l’Ajuntament descomptarà directament l’import d’aquests vals de la quota de llibres i material escolar fixada pels centres educatius.

- Motxilles escolars: Algunes famílies que tenen infants i joves escolaritzats a I3, I4 1r i 2n d’ESO amb NESE B reconegudes, tenen accés a les motxilles escolars. Per tal de fer el càlcul de percentatge de la beca municipal sol·licitada, l’Ajuntament descomptarà directament l’import d’aquesta dotació econòmica de les quotes fixades pels centres educatius. Els centres educatius han d’informar a l’Ajuntament de quin és l’alumnat beneficiari d’aquest ajut.

Ajuts Individuals de menjador escolar:

Les resolucions les gestionen directament des del CCM.

Documentació que cal aportar OBLIGATÒRIAMENT:
-Sol·licitud.
-DNI/NIE/Passaport vigent de tots els membres de la unitat familiar.
-Documentació complementària de la situació familiar que s’ha de presentar

OBLIGATÒRIAMENT:
- Infants en acolliment: s’acreditarà mitjançant la resolució d’acolliment de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.
- Document acreditatiu de prestacions econòmiques d’urgència social, atorgades per administracions públiques, que tinguin per finalitat atendre situacions de necessitats puntuals, urgents i bàsiques, de subsistència com, per exemple l’alimentació, el vestit i l’allotjament.
- Conveni, sentència de separació o divorci: en el cas que un dels membres ja no visqui al domicili, però estigui en el document d’empadronament, o l’acta final de mediació del Departament de Justícia.

Bases Ajuts

Bases Ajuts

Fitxer: Bases_convocato__768_ria_Ajuts_Escolars_Municipals_2024_2025.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 14
Mida: 647.27 kB

Bases Ajuts de Menjador

Bases Ajuts de Menjador

Fitxer: Bases_ajuts_de_menjador.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 18
Mida: 830.05 kB

Sol·licitud Ajuts Menjador

Sol·licitud Ajuts Menjador

Fitxer: Sol_licitud_ajut_menjador_24.25.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 3
Mida: 188.58 kB

Sol·licitud Casal d'Estiu

Sol·licitud Casal d'Estiu

Fitxer: Sol_licitud_Casal_d_estiu_2024.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 4
Mida: 166.54 kB

Sol·licitud Ajuts Escolars

Sol·licitud Ajuts Escolars

Fitxer: Sol_licituds_ajuts_escolars_2024_25.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 4
Mida: 165.1 kB

Cartell

Publicació 20.05.2024