Ajuntament de
Caldes d'Estrac
Dissabte, 1 de maig de 2021  -  12 h migdia

BibianaBibiana PuigdefÓbregas Ús llicenciada en art dramÓtic, especialitat d'escenografia, per l'Institut del Teatre, i ha cursat estudis d'arquitectura a la Universitat PolitŔcnica de Catalunya. Treballa des del 1998 com a escen˛grafa professional. Des de llavors ha fet l'escenografia de diversos espectacles dirigits per └lex Rigola com ara La mÓquina d'aigua (Festival de Sitges, 1999), Un cop baix (Festival de Sitges, 2000), Titus Andr˛nic (Festival Grec, 2000), Woyzeck (Teatre Romea, 2001), Suzuki I i II (Teatre Lliure, 2001), El Cancionero de Palacio (Festival de Perelada, 2003), Glengarri Glen Roos (Teatre Lliure, 2003, nominada al Premi Butaca), Santa Joana dels escorxadors (Teatre Grec, 2004), Ricard III (Festival de Teatro Clßsico de Almagro, 2005), European House (Teatre Lliure, 2005 i Premi Butaca 2007), i finalment Der fliegende Hollńnder (Gran Teatre del Liceu, 2007). TambÚ ha treballat amb el director d'escena Ramˇn Simˇ signant escenografies d'espectacles com CalÝgula (2004), Fuente Ovejuna (2005), ArcÓdia (2007) o La Dama de Reus (2008), tots ells estrenats al Teatre Nacional de Catalunya. Amb l'autora i directora Carol Lˇpez ha fet l'escenografia d'espectacles com Germanes (La Villarroel, 2008), Boulevard (La Villarroel, 2009), Tres dones i un llop (La Villarroel, 2010) o Cosi fun tutte (Gran Teatre del Liceu, 2012). Ha colĚlaborat tambÚ amb els directors d'escena Josep Maria Mestres, Magda Puyo, Rafel Duran, Mario Gas, Sven-Eric Bechtolf i Xicu Masˇ, fent les escenografies d'alguns dels seus muntatges.

Des de l'any 2007, Ús professora de disseny escŔnic de l'Institut del Teatre, on ha estat cap d'especialitat d'escenografia des del 2013 al 2017. Ha estat convidada a impartir cursos d'escenografia en llocs com el teatre San MartÝn de Buenos Aires (2006) o la Universitat del PaÝs Basc (2007, 2008, 2010 i 2011). Recentment, ha publicat l'article "Landscape as the Backgroud for Scenic Art" a la revista Theatre and Performance Design editada per la Quadriennal de Praga (Taylor and Francis, 2016).

La paraula, en l'obra dramÓtica de Josep Palau i Fabre, tÚ un valor poŔtic propi que li dona un sentit de plenitud en si mateixa. Sembla que no hi hagi la necessitat imperiosa de ser escenificada. Per˛ no hem d'oblidar que, en tant que text dramÓtic, va ser escrita amb aquesta finalitat. Escenificar a Palau i Fabre requereix una atenciˇ especial. Per entendre i projectar el mˇn escenogrÓfic de la literatura de Palau i Fabre, ens centrem en tres conceptes: el silenci visual com a reverberador de la paraula i les emocions, la necessitat d'una escena que contingui revolta i tragŔdia, i la recerca d'un teatre ˙til per la societat.

Cal inscriure's al correu o telŔfon de la Fundaciˇ Palau: fundaciopalau@fundaciopalau.cat o 93 791 35 93.

Lloc: Fundaciˇ Palau
Adreša: La Riera, 54
Ho organitza: Fundaciˇ Palau
Preu: Gratu´t
Tipus d'acte: ConferŔncia