Aquest estiu, l’agent cívic de Caldes d’Estrac dinamitza una paradeta al mercat setmanal dels divendres amb l’objectiu de fomentar la bona convivència al municipi. Des de fa uns anys, a l’estiu, l’empresa concessionària de la neteja municipal, GBI, contracta un agent cívic per a reforçar les tasques d’informació, sensibilització i promoció de les actituds cíviques al poble. Enguany, com a novetat, la iniciativa es porta a terme tots els divendres a l’Esplanada de Can Muntanyà. Des de principis del mes de juliol i fins a finals del mes d’agost, l’agent cívic ajuda a promoure el respecte entre la ciutadania i el bon ús dels béns públics i privats, així com facilita informacions d’interès com, per exemple, com descarregar-se l’aplicació Línia Verda al telèfon mòbil per a poder comunicar incidències o com gestionar la targeta de la deixalleria per a poder millorar el reciclatge dels residus i obtenir un descompte en la taxa d’escombraries.
Així doncs, les funcions de l’agent cívic són ajudar als veïns i a les veïnes a garantir els seus drets i a complir els seus deures d’acord amb les normes d’urbanitat. En concret, incideix en àmbits com la neteja viària, la gestió dels residus o la tinença dels animals de companyia, així com recull dubtes, queixes, suggeriments i inquietuds de la ciutadania, que posteriorment trasllada a l’Àrea de Via Pública de l’Ajuntament de Caldes d'Estrac perquè puguin ser gestionats.
Aquestes primeres setmanes del mes de juliol, la ciutadania ha mostrat interès per la iniciativa i s’ha apropat a la paradeta per a recollir, per exemple, els pots per a reciclar l’oli de cuina.