L’Àrea de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme de l’Ajuntament ha dissenyat una guia de bones pràctiques per a fomentar el turisme responsable al municipi. De la mà de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, el consistori aposta per la promoció d’un turisme de qualitat i sostenible en el marc de l’Agenda 2030 i dels Objectius de Desenvolupament Sostenible aprovats per l’Assemblea de les Nacions Unides. «Sabem que cal apostar per un turisme sostenible, responsable i competitiu. Per aquest motiu, des de fa uns mesos, les polítiques municipals en clau de turisme van en aquesta línia, perquè volem que veïns i visitants gaudeixin de la nostra vila des de la sostenibilitat i el respecte», afirma el regidor de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, Freddy Freixas.
Aquesta campanya forma part de tota la feina que s'està fent entre les 3 viles en matèria de Turisme i sostenibilitat i que l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres va començar l'any passat, i que ara repliquem a Caldes d'Estrac com a bona pràctica sostenible. La intenció és continuar amb altres projectes i campanyes sostenibles els 3 junts però que estem primer esperant als resultats del pla de marqueting turístic.
La guia vol ser una eina més per a sensibilitzar les persones visitants sobre les bones pràctiques i els hàbits sostenibles al municipi. Emmarcada en el pla d’acció de millora i de compromís per a la qualitat i la sostenibilitat Biosphere, que any rere any obté l’Oficina de Turisme de Caldes d’Estrac, el decàleg dona la benvinguda als turistes i els informa dels costums i de les pràctiques caldenques.
Així doncs, la infografia recull una desena de consells i recomanacions, com gaudir de l’autenticitat de Caldes d’Estrac, promoure l’estalvi energètic, moderar l’ús de l’aigua, afavorir el reciclatge, reduir els sorolls i respectar el descans de veïns i veïnes, la natura i les platges. També, anima a caminar o a utilitzar mitjans de transport més sostenibles com la bicicleta, el bus o el tren i convida a tastar la gastronomia caldenca feta amb productes de proximitat i a descobrir el comerç local, el mercat municipal i el mercat setmanal de carrer tots els divendres al matí.
Els establiments turístics i els allotjaments d’ús turístic del municipi que ho desitgin podran col·locar el decàleg de bones pràctiques del viatger responsable de manera visible als seus espais. La guia s’ha elaborat en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès i compta amb un codi QR per a poder descarregar el document als dispositius.