Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Agenda
Obrir/tancar menú lateral
Taller de joies
Conferència sobre l'exposició de Joies d'autor
Dissabte
28
novembre
2015
17:00
Lloc: Fundació Palau
Organitza: Fundació Palau
Preu: 5 eur per persona
Tipus d'acte: Cursos, Conferència

Web_Joies_d_escultor_5_11_2015.jpgDissabte 28 de novembre

17h: Taller de joies a càrrec de Maiane Fradera  (Joiera Artesana en actiu)
El taller anirà enfocat a l´elaboració d´una peça amb fang, l´objectiu serà desvetllar les capacitats individuals creatives i expressives jugant amb el material que es proposa, aplicant els recursos i la tècnica requerida transformant-lo en  Joia . Combinarem també l´activitat plàstica amb l´activitat teòrica amb la finalitat de descobrir finalment què és una Joia.
Per participar al taller cal inscriure´s a l´adreça fundaciopalau@fundaciopalau.cat abans del dijous 26 de novembre.
Preu: 5€ (inclou material)
----
19h: Conferència Les joies al modernisme a càrrec de Teresa-M. Sala (professora titular d´història de l´art de la Universitat de Barcelona)
A partir de l´etimologia llatina de la paraula Jocus (que significa joc, gaudi, goig) abordarem l´esplendor de la joieria modernista, tot establint paral•lelismes amb la ciutat enjoiada, on l´ornament s´aplica des de l´arquitectura i els interiors fins al més petit detall d´un objecte qualsevol, en una època que troba l´ideal en el concepte de l´art total. Fins als volts del 1900 no apareixen la joieria i l´orfebreria amb esperit creador i innovador, de retorn de París de la mà de Lluís Masriera. El panorama de la joieria catalana canvia totalment cap a un concepte modern a l´estil Lalique, amb peces d´una singular bellesa i virtuosisme tècnic.

 
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappAfegir l'acte al vostre calendari
Pujar al principi de la pàgina