AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05
El passat dissabte 17 de juny de 2023 es va celebrar el Ple de Constitució de la Corporació, on es va proclamar com a alcalde Albert Batlle Salvañà i es va establir la nova organització municipal.
Així, el nou alcalde, Albert Batlle, ja ha signat els decrets del nou cartipàs que defineix l’estructura i organització de l’Ajuntament durant el proper mandat i la delegació de responsabilitats a cada regidor de l’equip de govern. El decret també nomena els tinents i tinentes d’Alcaldia. D’aquesta manera, la primera tinenta d’alcalde és Elisabeth Segura i la segona tinenta d’alcalde és Marta Romero.
La nova organització municipal queda estructurada de la següent manera:
Albert Batlle Salvanyà
Alcaldia i Projectes Estratègics, Governació, Urbanisme, Participació, Comunicació i
Patrimoni històric.
- Representació Ajuntament i relacions amb altres administracions i entitats.
- Projectes Estratègics.
- Redacció POUM.
- Governació: Policia Local, Seguretat, Protecció Civil, Vigilància.
- Ordenances Municipals: inspeccions, i procediments sancionadors.
- Urbanisme: Planejament i gestió. Legalitat Urbanística.
- Intervenció en l'edificació, ús del sòl i del subsol. Expropiacions.
- Gestió i protecció del patrimoni històric. Arxiu Històric.
- Mobilitat.
- Informació i participació ciutadana. Comunicació. Publicacions.
Elisabeth Segura i Gubern
Primera tinenta d’alcalde i regidora de Via Publica, Equipaments Públics, Medi Ambient i Serveis urbans.
- Recollida de residus. Neteja viària. Neteja edificis públics.
- Foment recollida selectiva
- Brigada municipal d’obres i serveis.
- Ocupació Via Pública. Manteniment. Transport públic.
- Gestió de parcs, jardins, espais naturals i platges.
- Cementiri municipal.
- Medi ambient, sostenibilitat ambiental i gestió energètica.
- Contaminació de l'aire: acústica, odorífera, lumínica i química.
- Foment per a la prevenció de recollida selectiva de residus municipals.
- Xarxes subministrament d’aigua, gas i electricitat.
- Manteniment, conservació i neteja dels edificis municipals i de l'espai públic.
- Transport públic í ocupació de la via pública.
- Gestió aparcament.
Marta Romero i Soriano
Segona tinenta d’alcalde i regidora de Salut, Acció social, Promoció Econòmica, Turisme, Termalisme, Cooperació, Dona, Gent Gran, Igualtat i Ocupació.
- Planificació i gestió municipal àmbit salut i atenció mèdica
- Planificació i gestió dels serveis socials municipals.
- Atenció a la infància, persones amb discapacitat i en situació de
dependència.
- Servei Local d'Ocupació i millora de la qualificació professional.
- Atenció col·lectiu Gent Gran i les entitats que els representen.
- Activitats Intergeneracionals.
- Atenció problemes i col·lectius de dones. Acció transversal totes regidories.
- Polítiques socials d’igualtat. Protocols de prevenció, detecció i d’actuació
davant casos d’assetjament per raó de sexe, gènere o sexualitat.
- Prevenció i detecció de casos de violència de gènere.
- Promoció econòmica. Foment activitat econòmica. Millora teixit empresarial.
- Promoció comerç i turisme. Fires. Pesolada i altres. Termalisme
- Cooperació.
- Control d'animals.
- Control sanitari del medi ambient i el sòl, l'aigua, l'aire i els aliments.
- Higiene i control alimentaris d'establiments públics.
- Habitatge públic.
Joaquim Arnó i Porras
Regidor de Serveis Generals, Gestió Econòmica i Administració.
- Pressupost municipal. Gestió econòmica.
- Coordinació econòmica financera amb altres ens públics.
- Gestió, inspecció i recaptació tributaria.
- Ordenances reguladores dels tributs locals i dels preus públics
- Sistemes informàtics. Administració electrònica.
- Contractació i RRHH
- Procediments administratius de licitacions i concessions
- Gestió dels sistemes informàtics.
- Transparència i Protecció de Dades
- Oficina d’Atenció Ciutadana
- Gestió de la cessió d'espais i equipaments públics
Jordi López Calzada
Regidor d’Ensenyament, Consell Escolar, Escola Bressol i Cultura.
- Participació i gestió competències municipals en l’àmbit escolar.
- Consell Escolar Municipal.
- Escola Bressol Municipal.
- Biblioteca can Milans, Fundació Palau i altres institucions culturals.
- Formació.
- Arxiu i gestió documental.
- Exposicions culturals.
Xavier Herrero i Jiménez
Regidor d’Actes i Festes, Esports i Joventut.
- Calendari festes i activitats durant l’any. Festes tradicionals.
- Col·laboració amb les entitats municipals.
- Cultura popular i associacionisme.
- Espai Jove. Promoció d'activitats per a joves.
- Promoció de l'esport i de l’activitat física.
- Programació d'activitats i serveis esportius. Cursa Popular i altres.
- Equipaments esportius.
Totes les regidories col·laboraran amb l’Alcaldia en les tasques de coordinació general de l’Ajuntament.
El dilluns 17 de juliol s’ha convocat el Ple d’organització i és on donarà compte d’aquests decrets i altres acords d’organització de la corporació, com la periodicitat i horari de les sessions ordinàries dels Plens i les retribucions.