Les dependències de la Policia Local de Caldes d'Estrac estan situades a la planta baixa de l'Ajuntament de Caldes d'Estrac. Són instal·lacions àmplies i modernes, adaptades a les necessitats del servei. Dos despatxos, una sala office, vestidors separats home-dona amb dutxes incorporades i un arxiu policial conformen el nou local inaugurat per l'alcalde Joaquim Arnó i Porras, el mes de gener de 2010.
Responsable Polític:
- Sr. Joan Baró i Viaplana
- Regidor Delegat de Govern Local
Cap de la Policia Local:
- Raúl Caballero Vázquez
Responsabilitats de la Policia Local
La Policia Local és un cos de seguretat de proximitat per a tota la ciutadania del municipi que realitza les tasques següents:
Tasques de prevenció.
Plans d'emergència.
Informació.
Control de desperfectes de la via pública.
Control d'obres a la via pública.
Animals abandonats.
Festes populars i revetlles.
Actes multitudinaris.
Actes esportius.
Absentisme escolar.
Drogoaddicció.
En concret, és responsabilitat de la Policia Local:
- Ordenar, dirigir i senyalitzar el trànsit en el casc urbà i instruir atestats per accident de circulació dins del casc urbà.
- Vetllar per la Seguretat Ciutadana, procurant la prevenció del delicte i si cal, la seva persecució.
- Control i seguiment de les càmeres de seguretat instal·lades a diversos indrets de la via pública.
- Fer diligències de prevenció i quantes actuacions tinguin tendència a evitar la comissió d'actes delictius en el marc de col·laboració establert a les Juntes de Seguretat.
- Participar en les funcions de Policia Judicial.
- Prestació d'auxili, en cas d'accident, catàstrofe o calamitat pública, participant en la forma prevista per les Lleis en execució dels Plans de Protecció Civil.
- Vigilar els espais públics i col·laborar amb les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat i amb Cos dels Mossos d’Esquadra en la protecció de les manifestacions i el manteniment de l'ordre a les grans concentracions humanes, quan sigui requerit per això.
- Protegir a les Autoritats de l’Ajuntament i fer-se càrrec de la vigilància i custòdia dels seus edificis i/o instal·lacions.
- Cooperar en la resolució de conflictes privats quan sigui requerit per això.
- A nivell administratiu, la Policia Local vetlla per l’acompliment de les Ordenances Municipals, especialment les referides al control d'obres, venda ambulant, animals, sorolls, olors, abocaments...
- Serveis requerits pels ciutadans per part dels ciutadans a la Policia Local, bé mitjançant trucades telefòniques o per requeriment personal dels veïns als components del Cos que efectuen els serveis de patrulla habituals pel poble.
- Educació viària als més petits, joves i adolescents amb l’objectiu d’aconseguir comportaments més segurs i més respecte a la normativa viària, mitjançant activitats d’informació, divulgació i formació en col·laboració amb les institucions educatives locals.
Conveni de seguretat Les 3 Viles
Els ajuntaments de Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç del Montalt i Caldes d’Estrac van signar un conveni l'any 2008 que té per objectiu la coordinació dels cossos de seguretat dels tres municipis i estableix uns principis de cooperació, col·laboració i auxili mutu entre les Policies Locals.
Plaça de la Vila, s/n, planta baixa
08393 Caldes d'Estrac
AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05