AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05
Ahir, 28 de juliol de 2024, es va celebrar una nova sessió del Ple Ordinari de l'Ajuntament de Caldes d’Estrac. La sessió va començar a les 19.30 hores amb l’habitual despatx d’alcaldia, en què l’alcalde va donar compte de les principals accions, decisions i iniciatives executades pel govern municipal des del darrer Ple. Concretament, els punts repassats en el despatx d’alcaldia van ser els següents:
Podeu ampliar més informació sobre cada un dels punts aquí.
La sessió va continuar amb la modificació del portaveu suplent del grup polític municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal; Òscar Baró n’és el nou portaveu suplent. Aquest acord va comportar la modificació dels òrgans col·legiats de la comissió especial de comptes, de la comissió informativa del ple i dels membres participants en organismes o institucions.
Un dels punts més tècnics de la sessió va ser l'Expedient 1049/2024, que va detallar una modificació de crèdits mitjançant una transferència finançada per baixes. Tal com va destacar el regidor d’Hisenda, Joaquim Arnó, es tracta d'un canvi de 35.000 euros per ajustar el pressupost municipal a les necessitats actuals de la vila. El punt va quedar aprovat per sis vots favorables i cinc abstencions.
El plenari també va ratificar un increment del 2% en les retribucions constants dels treballadors municipals, seguint la Llei de Pressupostos de l’Estat. Aquesta decisió, obligatòria i basada en l'augment del cost de la vida, va ser aprovada sense oposició.
L'Expedient 151/2024 va introduir un acord de condicions per la cobertura de llocs de treball i l'assignació de funcions, amb l'objectiu de millorar l'eficiència i la qualitat dels serveis públics, de la mà dels sindicats. Això es va complementar amb l'Expedient 1088/2024, que va proposar una modificació del conveni col·lectiu per adaptar-se a les noves normatives laborals i a les necessitats del personal municipal, que es va aprovar per unanimitat.
L'Expedient 102/2024 va tractar l'autorització per a l'ocupació del domini públic viari municipal amb l'objectiu de desplegar una xarxa urbana de fibra òptica. Aquest projecte es va aprovar amb entusiasme, ja que promet millorar significativament la connectivitat digital dels equipaments locals, com les escoles, el Jutjat de Pau, el Consultori, la biblioteca o l’Ajuntament. “Ens haurem d’esperar al pressupost del 2025 per tenir el projecte municipal”, va explicar el regidor Joaquim Arnó respecte de l’actuació.
El Ple va incloure dos punts per emergència. El primer va ser l'aprovació del conveni de col·laboració en diferents competències de Turisme, Promoció Econòmica i Consum entre les 3 Viles, cedint competències de Consum, Turisme i Promoció Econòmica a Sant Andreu de Llavaneres. El segon va ser les modificacions de l’Ordenança Fiscal número 15 tenint en compte els allotjaments turístics de la vila.
La sessió va concloure amb el torn de precs i preguntes. Tot seguit es relacionen les diferents qüestions plantejades per cadascun dels grups polítics del consistori.
o El criteri sobre les dutxes de la platja en situació de sequera. El Govern respon que els criteris que se segueixen són els que pauten l’ACA.
o Lluminosos de velocitat a la riera. El Govern respon que els radars tenen una funció de sensibilització i s’ubiquen en zones diverses del municipi.
o Fira win-win market valoració. El Govern respon que és molt positiva i que encara no s’ha establert si serà l’aposta de fira anual.
o Previsió d’obertura de les guinguetes del parc que estan tancades. El Govern respon que tornarà a licitar la 1, la 2, la 3 i la 4.
o Situació de l’expedient de la casa verda de la N-II. El Govern respon que hi ha un informe dels serveis tècnics pendent de redactar.
o Ús de l’ampliació del consultori. El Govern respon que es va decidir ampliar per poder tenir el servei de pediatria. De moment sabem que no en tindrem però des de l’ICS ens han indicat que volen fer ús d’aquest quart consultori però s’està estudiant quin serà.
o Canvis en la pàgina web. El Govern respon que en pren nota i que es treballarà per actualitzar el portal de transparència.
o Política sobre els apartaments d’ús turístic. El Govern respon que s’han suspès les llicències d’ús turístic. La voluntat del govern municipal és que no hi hagi més habitatges d’aquest tipus.
o Situació de les gandules de les guinguetes. El Govern respon que s’han rebut consultes per part de la ciutadania. Degut a les reiteracions de diversos veïns, els serveis tècnics de l’Ajuntament van visitar un indret per recordar les delimitacions de col·locació de gandules a la platja.