AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05
La notícia s’ha sabut fa uns dies i recull el treball de millora de l’espai públic que s’està portant a terme des de l’Ajuntament. És la primera vegada que totes les platges caldenques obtenen aquest distintiu. Enguany, la del Kalima s’ha afegit a la dels Tres Micos que l’ha obtingut de manera continuada des de fa força anys.
La Bandera Blava és una certificació atorgada anualment a les platges i ports que compleixen estrictes requisits de qualitat de l’aigua, gestió ambiental, seguretat i serveis. El guardó és un referent per al turisme sostenible i un indicador de confiança per a banyistes i usuaris del litoral.
Enguany, El Maresme ha estat distingit amb onze platges guardonades repartides entre els municipis Masnou, Malgrat, Mataró, Calella, Canet, St.Pol, Pineda, Caldes d’Estrac i Sant Andreu de Llavaneres. Entre les platges reconegudes hi ha Malgrat Centre, l’Astillero, Garbí, La Riera, Dels Tres Micos, Kalima, Del Callao, Varador i Barques-Estació. La comarca també destaca per disposar de quatre ports amb Bandera Blava: Arenys de Mar, Masnou, Mataró i Port Balís de Llavaneres.
El distintiu, vigent des del 1987, és entregat per la Fundació Europea d'Educació Ambiental i el pot sol·licitar qualsevol municipi que acompleixi amb els criteris estrictes que es demanen. Pel que fa al conjunt de Catalunya, aquest 2025 s'han atorgat 124 Banderes Blaves -sis més que l'any passat- arribant a les 101 platges i 23 ports reconeguts.
Imatge d'arxiu: