Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
El proper dia 1 entra en funcionament la nova xarxa WiFi d'accés gratuït a Internet
Tot és a punt perquè en els propers dies –s'estan ellestint les proves finals– es pugui accedir de forma gratuïta a Internet a través d´una xarxa sense fils o WiFi al centre de Caldes

wifi zoneEl nou servei o hotspot permetrà accedir a Internet mitjançant un servei de banda ampla limitat a 256 Kbps i afectarà una bona part del terme municipal gràcies a la instal·lació de 3 nodes de connexió a la platja de les Barques, l´esplanada de Can Muntanyà i Can Muntanyà- Fundació Palau.

L´objectiu de la iniciativa és de potenciar entre els caldencs l´ús de les noves tecnologies de la informació i de comunicació. El hotspot permetrà l´accés a Internet de forma controlada i segura mitjançant un sistema de contrassenyes i tindrà el mateix abast que qualsevol xarxa WiFi, que varia entre els 20 i 200 metres des del node de connexió.

Com accedir a Internet a través d´un hotspot?

Existeixen dues modalitats bàsiques. La primera permet a l´usuari accedir lliurement a Internet sense necessitat de introduir cap clau d´accés. En la segona, l´usuari ha de sol·licitar la connexió a l´Ajuntament i aquest li assignarà una clau d´accés a la xarxa.
Una vegada ja té el codi d´accés l´usuari haurà de fer les següents passes:

  • Activar la connexió WiFi del seu dispositiu (portàtil, PDA, telèfon mòbil...).
  • Observar en el seu equip que hi ha una xarxa disponible identificada amb les senyes de l´Ajuntament de Caldes.
  • Connectar-s´hi sense necessitat de cap instal·lació addicional.
  • Fer clic sobre l´explorador com si volgués accedir a qualsevol pàgina web.
  • Automàticament s´obrirà una pàgina web de l´Ajuntament que li donarà la benvinguda al seva zona WiFi i li sol·licitarà que introdueixi les seves claus d´accés.
  • Una vegada introduïdes, l´usuari ja podrà gaudir d´accés a Internet gratuït amb una amplada de banda limitada a 256Kbps segons indica la normativa, més que suficient per navegar per Internet o accedir al correu electrònic.

Per no incórrer en competència deslleial amb les operadores de telecomunicacions que comercialitzen els seus serveis d´accés
a Internet a través de banda ampla en la zona, es limita l´amplada de banda del hotspot, tal com contempla la normativa vigent regulada per la CMT (Comissió del Mercat de Telecomunicacions). Aquesta és una de les mesures que s´aplica per diferenciar un servei d´accés a Internet gratuït d´un de pagament. Així, l´Ajuntament del municipi pot garantir la possibilitat d´accés a la informació disponible a la xarxa a tota la població com a servei bàsic de primera necessitat en l´àmbit públic.

Publicació 28.03.2011
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pujar al principi de la pàgina