Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
El Consorci de Viles Termals participa al primer Congrés d'Oci i Turisme de Catalunya
El Tecnocampus Mataró-Maresme va acollir aquest congrés entre el 16 i el 18 de maig
El Consorci de Viles Termals de Catalunya va organitzar la taula rodona “Termalisme com a forma d´oci i turisme” en aquest primer congrés celebrat a Mataró, en què van participar el president del Consorci i alcalde de Caldes d´Estrac, Joaquim Arnó; el professor especialitzat en el comportament del consumidor turístic i professor de les universitats de Girona i de Barcelona, Ramon Palau; el gerent del Balneari Font Vella i del Centre Termal Lúdic Magma, Ignasi Avilés; i, com a moderador, el vicepresident del Consorci de Viles termals de Catalunya i alcalde de Caldes de Montbui, Jordi Solé.

ocitur2012En el transcurs de la taula rodona, el president del Consorci, Joaquim Arnó, va assegurar que “les viles termals han d’aportar un valor afegit com a entorn privilegiat, en el sentit de poder oferir als visitants i turistes de la destinació tota una sèrie de serveis lligats a la restauració, a l’esbarjo i a l’oci familiar que fomentin el coneixement, no tan sols del propi municipi, sinó també del seu entorn comarcal”. Segons Arnó, “la competència no es troba en els establiments propis de l’àmbit nacional” i assegurava que “han sorgit nous competidors globals que estan apostant fort pel turisme termal i de benestar, com ara Turquia”. Per aquest motiu, el president de les Viles Termals catalanes apuntava que “pels establiments i les viles termals, una garantia de poder oferir un valor afegit està en la consecució de majors nivells de qualitat en la destinació”.

Durant els tres dies de celebració del primer Congrés d'Oci i Turisme a Catalunya, Ocitur 2012, experts de diverses universitats de l’Estat espanyol, França, Argentina i Itàlia, junt a professionals del sector, van debatre sobre qüestions de futur relacionades amb el turisme, activitat econòmica clau del nostre país.

Aquesta primera edició d’Ocitur 2012 ha tingut un gran èxit de convocatòria (262 inscripcions) ja que en total el Comitè Científic, format per personalitats rellevants, ha acceptat 79 comunicacions, de les quals, 6 són de joves emprenedors, 24 de professionals del sector turístic i 49 de professors investigadors.

A més de la taula rodona organitzada pel Consorci de Viles termals, s’han organitzat d’altres per a tractar temes com per exemple el negoci dels creuers (amb la participació d’una de les principals empreses del sector, Royal Caribbean, el Port de Barcelona i Turisme de Barcelona); el màrqueting de destinacions turístiques (amb la participació de l’Agència Catalana de Turisme); la innovació en el turisme (amb la presentació de propostes per part de joves emprenedors del sector); les solucions tecnològiques en el sector del turisme (organitzada per GENTIC); i l’oci gai a Barcelona.

 

Publicació 22.05.2012
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pujar al principi de la pàgina