AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05
El Consistori comunica que mantindrà el cartell del Carnaval 2013 perquè la imatge de la geganta Fàtima mostrant els pits és habitual i natural al nostre voltant. A la nostra comarca i arreu de Catalunya existeixen figures de gegantes que mostren part dels seus pits sense ésser titllades de sexistes.
La imatge de la geganta de Caldes no queda denigrada en cap moment, tot el contrari. De fet, si es fa una lectura acurada del cartell, la mateixa Fàtima duu a les seves mans una miniatura del gegant, en Busquets, un detall satíric que pretén mostrar que és ella qui mana.
Per tot això, el cartell es mantindrà perquè s'ha fet amb la intenció de ser provocador i transgressor, com pertoca a una festa de Carnaval en què la gresca i el bon humor regnen per uns dies.
Des de l'Ajuntament, lamentem l'ús partidista que el PSC ha fet d´aquest tema perquè entenem que es tracta d'una festa popular. En aquest sentit, els socialistes han fet un ús malintencionat de la festa de Carnaval, que per sí mateix significa transgressió, crítica social i, en definitiva, polèmica, unes qualitats que mantenen viva i rica la societat.