Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
Caldes es suma a la Declaració de Vilassar de Dalt d'alcaldes i alcaldesses del Maresme pel Dret a Decidir

24 alcaldes del Maresme -entre ells, el de Caldes d'Estrac, Joaquim Arnó- van signar ahir dijous 5 de setembre el document que expressa el suport dels alcaldes signants a la Declaració de Sobirania del Parlament de Catalunya i al Pacte Nacional pel Dret a Decidir. El document també expressa la solidaritat cap els municipis maresmencs  objecte dels contenciosos de la Delegació del Govern a Catalunya. Finalment, el batlles animen la societat civil a participar activament dels actes de l’11 de setembre i a secundar la Via Catalana.

En el marc del debat al voltant del dret a decidir en què es troba immers el país i davant la campanya de la Delegació del Govern de l’Estat Espanyol a Catalunya contra els posicionaments polítics municipals de caràcter sobiranista, 24 alcaldes de la comarca del Maresme signen la Declaració de Vilassar de Dalt impulsada pels alcaldes d’Alella, Premià de Mar i Vilassar de Dalt.

Són molts els pobles del Maresme que ja han dut a terme accions que han mostrat el seu posicionament respecte la sobirania catalana, com ara la sobirania fiscal o les declaracions de territori lliure català, i un gran nombre de municipis, de manera natural i pacífica, tenen com a únics símbols les ensenyes catalana i local com a emblemes institucionals. La Declaració de Vilassar de Dalt s’ha redactat amb la voluntat de mostrar el suport dels alcaldes signants cap els municipis objecte dels atacs de la Delegació del Govern contra els posicionaments democràtics municipals.

Conscients que els ajuntaments són peces essencials en el procés que marca la Declaració de Sobirania del Parlament de Catalunya i el Pacte Nacional pel Dret a Decidir, els batlles també animen la ciutadania i la societat civil a reforçar el procés democràtic català, tot sumant esforços amb les institucions catalanes. Alhora, la Declaració de Vilassar de Dalt deixa clara la intenció dels alcaldes de continuar treballant en la gestió del dia a dia com a prioritat quotidiana del món municipal.

Vilassar de Dalt va acollar ahir l’acte públic de signatura de la Declaració de Vilassar de Dalt, que ha comptat amb la presència dels tres alcaldes impulsors, Xavier Godàs, alcalde de Vilassar de Dalt; Andreu Francisco, alcalde d’Alella i Miquel Buch, alcalde de Premià de Mar, així com dels alcaldes signants, entre els que es trobava l'alcalde de Caldes, Joaquim Arnó.

Declaracio de vilassar 5 set 2013
Publicació 06.09.2013
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pujar al principi de la pàgina