AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05
Es tracta d’una primera sentència que probablement obrirà el camí a les altres que s’han interposat gràcies a la intervenció de l’Ajuntament de Caldes i en concret del seu alcalde, Joaquim Arnó, que des del primer moment (juny del 2012), es va posar al costat dels afectats i va intercedir en el conflicte, facilitant-los recolzament moral i suport jurídic en forma d’un gabinet especialitzat (BBS Advocats) que, de manera personalitzada, ajudés a tramitar les oportunes reclamacions jurídiques, després que fracassessin tots els altres intents d’obtenir resposta satisfactòria.
Ara, el Jutjat de Primera Instància de Mataró que ha tractat aquest cas, ha declarat la nul·litat del contracte de compra de les participacions preferents, aplicant el criteri de l’error en el consentiment de l’actuació per part de l’afectat i per l’incompliment de les obligacions contractuals de l’entitat financera d’informar degudament de les característiques i riscos de l’operació contractada.
La sentència dictada fa un relat detallat del procés seguit per a la venda de les preferents i demostra de manera clara que va existir engany, ja en cap moment es va explicar a l’afectat el detall i les característiques del producte financer, ans al contrari, se li va fer veure que n’estava adquirint un sense risc i amb rendibilitat més alta que la d’un dipòsit a termini.
Segons diu la sentència, fins i tot a la documentació que es va facilitar a l’afectat, no hi constaven dades tan essencials com els tipus d’interès, la periodicitat de la liquidació, o el seu valor nominal, raó suficient, a criteri del Jutjat, per entendre que en realitat es va facilitar un producte financer a un client que no tenia coneixements bancaris i amb un clar abús de la seva bona fe.
L’alcalde, Joaquim Arnó, quan ha conegut la sentència ha expressat la seva satisfacció perquè segons diu “es tracta d’un tema que sembla mentida s’hagi pogut patrocinar des d’una entitat financera que ha abusat de manera descarada de la bona fe dels seus clients, tots gent senzilla i normal que la única cosa que van fer va ser seguir els consells dels seus gestors bancaris en relació els seus estalvis”.
Joaquim Arnó també s’ha mostrat content d’haver pogut ajudar a tots els afectats que ho han demanat, tot esperant que en els propers temps arriben noves sentències igualment favorables a la resta dels ciutadans de Caldes que han interposat recurs.