Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
Dilluns 23F, presentació d´un projecte de millora integral de les platges de Caldes
Es va elaborar durant 2014 per encàrrec de la Diputació de Barcelona a petició de l´Ajuntament de Caldes

platja-passeigdelsanglesos-caldesdestracLa platja és l´element determinant que ha configurat el turisme modern massiu i, per tant, un espai productiu de gran transcendència i potencialitat que pot ser important font de riquesa per un municipi. El seu ús, múltiple i sostenible sense alterar el seu equilibri natural,  és motor d´atracció no només per a visitants, sinó també per  a iniciatives empresarials i, ha de ser, a l´hora, un actiu molt important  que ha de millorar la vida general del municipi.

Actualment els models de gestió de la platja es centren en la neteja, el socorrisme i salvament , el manteniment del serveis i instal•lacions i prou, infravalorant per tant, el seu potencial real. Per això, l´estudi que ara es presenta, vol obrir un període de reflexió sobre la gestió actual de les platges per després posar en valor el recurs, detectant nous usos i noves oportunitats de negoci, tot proposant un nou model d´explotació que millori del rendiment econòmic de les platges de Caldes. platja-tres-micos-caldesdestrac

L´estudi l´ha fet l´empresa DPT21, especialitzada en temes de gestió econòmica i l´ha finançat la Diputació de Barcelona que ha impulsat estudis similars en altres poblacions de la costa barcelonina.

La recopilació de dades actuals fetes amb treball sobre el terreny, anàlisi documental i enquestes als usuaris més les propostes de futur que es poden portar a terme seran presentades públicament el proper dilluns 23 de febrer, a les 18 hores, a la Sala Cultural, pels redactors de l´estudi i pel Diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona Ramon Riera i l´alcalde de Caldes, Joaquim Arnó.

L´acte i el seu contingut s´ha inclòs dins l´actual programació de propostes i tallers de redacció de la revisió del POUM (Pla General d´Ordenació Urbana Municipal) que s´han endegat recentment i que viurà una nova sessió a “La Fabriqueta” el proper 6 de març.

Publicació 13.02.2015
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pujar al principi de la pàgina