AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05
Malgrat ja hi hagi hagut reunions informatives diverses en els darrers anys, - la darrera el passat 31 de gener-, el cert és que la problemàtica dels abonats a la televisió per cable, que mai han gaudit del servei que els corresponia, s´ha vist incrementada per la deserció de l´empresa responsable i ara, per l´apagada digital i el canvi de freqüències decretat pel Govern Espanyol que està a punt de deixar-los sense senyal televisiu.
El Govern Municipal ja ho va advertir públicament i va demanar que els afectats ho fessin saber per poder així estudiar alguna solució al problema, però fins ara, han estat molts pocs els qui ho han fet. I és que, per increïble que pugui semblar, l´Ajuntament desconeix quants són els abonats al sistema, perquè l´empresa responsable sempre s´ha negat a facilitar cap llistat, emparant-se en la Llei de Protecció de Dades que, segons deia, els impedia fer-ho.
L´explicació d´aquesta negativa també rau en el fet de que contràriament al que els abonats i la majoria de ciutadans caldencs pensaven, la televisió per cable local no és cap concessió municipal ni està inclosa dins cap departament i per tant, no està obligada a facilitar les dades de la seva gestió.
És –o era-, un negoci d´una empresa privada que la única relació que tenia amb l´Ajuntament era la d´un contracte que li permetia estendre el cable per les façanes dels habitatges a canvi de satisfer un import anual en funció d´aquest cablejat, per molt algunes de les seves actuacions i les dels Governs anteriors donessin a entendre que, efectivament, hi havia una relació més estreta que, en alguns casos, fins i tot es podia pensar que es tractava d´una concessió municipal.
Com sigui que l´empresa mai va satisfer cap import, tampoc mai va declarar quants metres de cable havia instal•lat i encara menys, a quantes llars caldenques arribava. Per això, l´Ajuntament mai ha disposat d´aquestes dades, per molt que l´actual Govern Municipal les demanés en reiterades ocasions per a poder cobrar els cànons anuals que mai havia pagat.
En els darrers temps, a més, la situació s´ha anat agreujant, ja que l´empresa ha deixat de prestar qualsevol servei i ara, amb el canvi de freqüències, l´apagada del senyal és imminent. Per això, el Govern Municipal ha decidit convocar els abonats a una reunió informativa el proper divendres 27 de febrer a les 8 del vespre a la Sala Cultural per estudiar les possibles solucions. En aquest sentit, a més, s´insisteix en la conveniència que tots els afectats facin el possible per assistir-hi per poder així disposar d´una vegada d´un cens d´abonats el més fiable possible.