Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
Tornen les orenetes a Caldes!
Jaume Viader (Membre d´Arrels Cultura)

OrenetesCom cada any, a la primavera, tornen al nostre municipi les orenetes cua blanca (Delichon urbicum). Aquesta espècie és fàcilment detectable perquè té el costum de construir els seus nius esfèrics amb fang a les nostres edificacions. Això no sempre agrada a les persones que viuen en aquests edificis.

Les aus amb els seus excrements i reclams, poden molestar alguns dels veïns humans...

Nius_orenetesNomés ens cal una mica de paciència i pensar que s´alimenten de una gran quantitat d´insectes considerats perjudicials per a nosaltres (mosquits comuns, mosquits tigre, mosques...). En cap cas se les ha de molestar ni destruir els seus nius, ja que són una espècie protegida per la llei i, per tant, qualsevol agressió a elles o als seus nius, es considera un delicte.

Recordeu que només estan entre nosaltres entre 4 i 5 mesos, d´abril a setembre, aproximadament.

Procurem entre tots conservar aquests curiosos ocells que enriqueixen, juntament amb tots els altres, l´espai on ens ha tocat viure.

Gràcies per la vostra col•laboració.

Publicació 01.03.2015
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pujar al principi de la pàgina