Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
Bon resultat de la col•lecta de sang del diumenge 12 de juliol
La campanya es va celebrar durant tot el matí al Passeig dels Anglesos


w_150712_donacio_sang_busConcretament 28 han estat les persones que es van apropar a la unitat mòbil del Banc de Sang i Teixits que el passat diumenge, 12 de juliol, es va ubicar al Passeig dels Anglesos.

Segons els delegats del Banc de Sang i Teixits de Catalunya a Caldes d’Estrac, Vicenç Xerta i Àngels Massissimo, també es van produir 5 oferiments, 4 dels quals ho feien per primer cop. Els delegats expliquen que s’anomena oferiments al gest de persones que acudeixen a donar sang però finalment no els és possible.

Segons Julia Sivkova, responsable de la unitat mòbil de Caldes, “aquest cop Caldes ha superat les expectatives”. I és que els organitzadors tenien una previsió de 25 persones que va quedar superada ja a mig matí.

Desde l'Ajuntament, l'Alcalde Joaquim Arnó, que també va participar a la campanya, valora positivament els resultats i ha destacat la importància de que els ciutadans s'impliquin en la campanya "és un gest de civisme i solidaritat, que té una repercusió immediata".

Un procés escrupolós i confidencial

w_150712_donacio_sang__1

Tal i com explica el Banc de Sang i Teixits, un cop finalitzada la fase de les donacions, es fa una anàlisi de la sang per determinar el grup AB0 i el grup Rh, i garantir la màxima seguretat en la transfusió, ja que s’apliquen un conjunt de proves per descartar la transmissió de malalties com la SIDA.  

El resultat de l’analítica es fa arribar al donant, sempre en compliment de la Llei Orgànica 15/1999 de 13 de desembre de Protecció de Dades de Caràcter Personal, i es que una de les prioritats del Banc de Sang i Teixits és vetllar per mantenir la confidencialitat de les dades personals dels donants.

Un cop realitzat l’anàlisi, la sang es fracciona per obtenir essencialment tres productes: concentrats d'hematies, concentrats de plaquetes i plasma. Tres components imprescindibles per al tractament de diferents malalties,  hemorràgies, intervencions quirúrgiques o el transplantaments d’òrgans.

Noticies relacionades:
La campanya de donació de sang arriba a Caldes el proper diumenge 12 de juliol [+]
Més informació [+]

Publicació 14.07.2015
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pujar al principi de la pàgina