Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
La delegada del Govern de la Generalitat a Barcelona, Núria Colomé, presideix l´acte institucional del Combat de Caldes
Va tenir lloc a les dotze del migdia a la pèrgola del Parc Can Muntanyà

150726_acte_institucional_hissada_bandera_general

El passat diumenge 26 de juliol van tenir lloc els actes centrals de la commemoració del Combat de Caldes que es celebren per tercer cop consecutiu al municipi.


150726_acte_institucional_signatura_colomeA les 11 del matí, Núria Colomé, delegada del Govern de la Generalitat a Barcelona, va arribar a l´ajuntament on va ser rebuda per les autoritats municipals. Durant la trobada l'alcalde de Caldes, Joaquim Arnó, la va obsequiar amb els llibres més representatius de Caldes i Colomé va signar al llibre d´honor. Tot seguit van visitar l´exposició de la Sala Cultural: “Barcelona 1714, Jaques Rigaud, crònica de tinta i pólvora”.   

Quan la comitiva, encapçalada per Arnó i Colomé, van sortir de l´ajuntament, els regiments, completament uniformats i en estricte ordre, ja estaven disposats per anar en formació fins a la pèrgola del Parc Can Muntanyà, tot desfilant per la riera enmig de la “fira d´oficis i artesania”.

150726_acte_institucional_discurs_colomeMirant per sobre el Parc Can Muntanyà, es podia veure com els regiments s´alineaven al peu del mirador de l´Onze de Setembre i el públic assistent es mantenia dempeus sota la pèrgola. El primer dels parlaments fou el de Colomé, que havent assumit recentment el càrrec feia una de les seves primeres compareixences com a delegada del Govern de la Generalitat a Barcelona i així ho va fer saber al públic. Colomé va convidar a la reflexió i a la lluita per mantenir la dignitat i la identitat. Segons la delegada, son actes com aquests (referint-se a la iniciativa de commemorar el combat de Caldes) els que ajuden a promoure i a donar a conèixer la història dels catalans. Colomé va recalcar que s´està vivint el tricentenari  d´un moment cabdal en la història del país que ha de servir per recordar i mirar cap al futur.

150726_acte_institucional_discurs_arno

Al seu torn, Joaquim Arnó, en un discurs reivindicatiu va subratllar que enguany la commemoració està emmarcada en la fase final d´una lluita que “no és com la de fa 300 anys” va dir “ però els seus efectes son els mateixos: l´ofec econòmic i social fina a la claudicació definitiva”. Arnó es referia al 27 de setembre: “una fase final que tenim a tocar, i en la que, aquest cop, no podem fallar i acabar repetint la malaurada història dels darrers 300 anys”.

L´alcalde va continuar el discurs encomiant als assistents a seguir endavant en la lluita conjunta amb expressions com “No defallim!” per finalitzar amb un missatge contundent: “si pensem que el que tenim per davant és millor que el que deixem enrere, ningú ens aturarà i aconseguirem al nostra llibertat!”.

Amb un marcat to solemnes es va procedir a la Hissada de la Senyera amb els cants de La Senyera i l'Himne dels Segadors. Les autoritats van portar una ofrena floral i per finalitzar l´acte, una representació dels grups recreadors de la batalla van fer les salves.

  150726 acte-institucional-preparacio-salvas    150726_acte_institucional_salvas     

Notícies relacionades:

Publicació 27.07.2015
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pujar al principi de la pàgina