AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05
El proper 1 de febrer es donarà el tret de sortida a la festa del Carnestoltes que enguany ve envoltada d’una programació atapeïda d’activitats. L’Espai Jove, fadrí i centre neuràlgic de la festa, tornarà a fer-se càrrec de la creació del Rei Carnestoltes la identitat del qual serà una sorpresa fins el mateix dia que se celebri la rua.
Dijous 4 de febrer continuaran els preparatius a l’Espai Jove amb un taller de truites “No saps què fer amb els ous?”, que tindrà com a missió oferir la millor de les receptes de truita als participants. Aquell que aconsegueixi fer-la més deliciosa obtindrà un premi que es desvetllarà el mateix dia.
El divendres 5 de febrer, els infants prendran el protagonisme, gràcies a la rua infantil que es farà a partir de les 15h i on col•laboren l’Escola Bressol i l’Escola Sagrada Família i que recorrerà els carrers Major, de l’Església, la Plaça de la Vila i la Riera fins arribar a l’Esplanada de Can Muntanyà. Un cop allà tots els nens i nenes seran convidats a berenar i a participar d’un espectacle familiar a càrrec de SOM DIVERTA amb DJ i animadors, jocs, ball i molt més.
El 6 de febrer tindran lloc els actes centrals. Pel matí, el Mercat Municipal se sumarà a les celebracions oferint una xocolatada durant el matí, entre les 10h i les 13h. Pel vespre, a partir de les 21h, es farà la rua de carnestoltes que amb comparses, disfresses, coreografies i acompanyats per la Xaranga aniran des del carrer de Baixada de l’Estació, fins a la Plaça de la Vila passant pel Carrer Callao i la Riera.
Un cop a la Plaça de la Vila es llegirà el Pregó del Carnestoltes i es donarà pas al ball de comparses. Aquest any els guanyadors de cada categoria seran guardonades amb premis de fins a 200 euros.
El ball de carnestoltes a partir de les 22:30h a càrrec del DJ Domènec posarà punt i final a la vetllada. Es recorda als participants que es tracta d’una activitat en col•laboració amb l’entitat El somriure dels nens, que realitza una activitat solidària sense ànim de lucre. En aquest sentit es prega evitar l’entrada de begudes i menjar extern.
El darrer dels actes serà el proper 10 de febrer, a l’esplanada de Can Muntanyà tindrà lloc la crema del Rei Carnestoltes a partir de les 20h i la sardinada popular.