Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
El ple rebutja la moció presentada per Convergents sobre el canvi de nom de l'escola Sagrada Família de Caldes
Els grups d´ERC i del PSC van votar en contra de la moció perquè va considerar falses algunes de les afirmacions del document.

160530_pleOrd_general_erc.jpgUn dels punts més controvertits del ple del passat 30 de maig va ser el debat que va generar la moció presentada pel grup de Convergents sobre un presumpte canvi de nom de l’Escola de Caldes.

La moció presentada per CDC,  posava de relleu el fet de que el Consell de Centre de l’Escola hagués pres la decisió pel seu compte d’efectuar un canvi de nom a l’escola sense valorar l’opinió de tota la comunitat educativa.

Al seu torn, l’alcaldessa de Caldes, Rosa Pou, va desmentir aquestes afirmacions explicant que el que s’havia aprovat al Consell Escolar, era iniciar una consulta que tenia com a objectiu decidir si es volia iniciar el procés de canvi de nom. És a dir, si es volia posar en marxa el mecanisme perquè tothom votés a favor o en contra de canviar el nom de l’escola. “En cap moment el Consell Escolar ha pres la decisió de canviar el nom de l’escola sense fer cap consulta.” Segons va explicar l’alcaldessa el que es proposava, era iniciar el procés per posar en marxa les votacions. Si aquesta primera consulta a la comunitat educativa hagués resultat favorable, llavors sí que s’hagués procedit a fer una segona consulta preguntant als ciutadans si volen canviar el nom. Si aquesta darrera consulta hagués estat favorable al canvi de nom, llavors sí que s’hauria començat a gestionar el canvi de nom en sí amb diferents propostes.

En cap moment el Consell del Centre de l’Escola prendria una decisió que afecta a tots els ciutadans pel seu compte, va reiterar Pou. “D’altra banda, el resultat d’aquesta primera consulta ha estat negatiu i per tant el procés no continuarà endavant ”.

Finalment els grups municipals van procedir a la votació de la moció que es va rebutjar amb els 5 vots favorables de CDC i els 6 vots en contra d’ERC i del PSC. Pou va explicar que ERC no podia votar a favor d’una moció que contenia afirmacions falses.

  • Consultar moció:

3.2_MociA__CONVERGENTS_Nom_de_l_Escola_E_2021.pdf

3.2_MociA__CONVERGENTS_Nom_de_l_Escola_E_2021.pdf

Fitxer: 3.2_MociA__CONVERGENTS_Nom_de_l_Escola_E_2021.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 4
Mida: 1.73 MB

Publicació 09.06.2016
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pujar al principi de la pàgina