Pancarta 01
Pancarta 08
Pancarta 07
Pancarta 02
Ajuntament
Municipi
Seu electronica
Turisme
NOTíCIES
Missatge de la regidora de Serveis Socials, Laura Aloy
Tasques dutes a terme des dels Serveis Socials municipals davant la crisi del COVID-19

Des de que es va decretar l’estat d’emergència el passat dia 14 de març són diferents les àrees que ens hem posat a treballar de valent per tal que aquest estat d’alarma i el confinament afectés de la manera menys traumàtica a tothom i en especial al col.lectiu de persones vulnerables del nostre poble. Remarcar que la vulnerabilitat no sols passa per temes econòmics i en el cas que ens ocupa, que es una situació extrema, no només considerem vulnerables a persones que per temes econòmics necessiten ajuda si no també a persones amb malalties cròniques, gent gran que viu sola, entre d’altres.

Val a dir que abans del decret d’estat d’emergència del dia 14, exactament el dia 12, des de les Regidories de Salut, Governació, Alcaldia, Serveis Socials i Creu Roja de Caldes ens vam activar per tal de poder coordinar-nos i cuidar a la nostra ciutadania de la millor manera.

Durant aquestes setmanes les dades anaven canviant ja no només per dies si no també per hores, i les demandes que anàvem rebent variaven en qüestió de poc temps. Actualment s’estan fent 36 trucades de seguiment des dels Serveis socials, tenim 23 unitats de convivència a les que se’ls va a fer la compra i diferents gestions, i s’han repartit 41 targetes moneder per a nens i nenes becats.

Aquesta setmana les coses sembla que ja s’han estabilitzat dintre del caos que estem vivint i hem pensat que fóra bo que tothom estigués assabentat de les tasques que s’estan duent a terme des d’aquest dia.

Les tasques des dels Serveis Socials junt amb Creu roja són les següents:

• Habilitació dels 2 números de telèfon de Serveis Socials per atendre les noves demandes, informació, derivació i seguiment dels casos tan els antics com els que van sorgint. Concretament: 667183094 i 627785274

• Trucades a persones de mes de 65 anys que viuen soles per tal de poder abordar des de la previsió tasques d’acompanyament o altres que suposessin un neguit per a la persona.

• Trucades de seguiment a les persones usuàries del nostre SAD, persones que fins ara estaven en centre de dia, persones que tenen la teleassistència i persones que mitjançant la difusió dels telèfons de Serveis socials ens han fet arribar el seu estat i també se’ls fa seguiment diari. Aquest seguiment telefònic es fa diàriament per part de la Treballadora Familiar de l’àrea de Serveis socials de dilluns a divendres i els caps de setmana des de Creu Roja de Caldes. Trucades també en alguns casos dels tècnics com els educadors socials i la treballadora social de persones que requereixen d’altres acompanyaments i gestions.

• Compres de menjar, medicació, i gestions en general per part de la Treballadora familiar i Creu Roja de Caldes. Entrega al propi domicili.

• Coordinació amb les residències del poble que tenen places de centre de dia per tal de no desatendre a les persones del poble que en fan ús, tenint en compte que els centres de dia han de romandre tancats.

• Posada de medicacions diàries a persones amb patologies cròniques que viuen soles o que es posaven la medicació al CAP o al Centre de dia per part de la Treballadora Familiar i la Creu Roja de Caldes.

• Repartiment de les targetes moneder a nens amb beca de menjador del 50 i del 100x100.

• Repartiment a domicili en alguns casos dels kits d’alimentació gestionat per Creu Roja de Caldes.

• Coordinació amb les farmàcies per temes de medicació.

• Seguiment telefònic amb les residències del municipi.

• Ampliació de les hores de la treballadora familiar per a poder atendre a tothom en un marge mes ampli d’hores.

• Junt amb l’àrea d’Educació actualment estem treballant en el que es refereix a tota la problemàtica que suposarà el seguiment de l’escola online.

• Compra d’aliments per al banc d’aliments.

Totes aquestes tasques comporten una logística immensa amb uns engranatges que no serien possible sense els tècnics i tècniques de Serveis Socials i el tècnics de la casa en general així com tampoc seria possible sense Creu Roja de Caldes que en aquests dies treballa colze a colze amb els Serveis Socials.

Val a dir també que a totes aquestes tasques hi hem d’afegir les tasques habituals dels nostres Serveis Socials que es fan via telemàtica i/o via telefònica per part dels tècnics i l’auxiliar administrativa de l’àrea així com la gestió de les urgències.

En totes aquestes tasques, i tot i que hagi estat des d’un principi una iniciativa veïnal, també s’hi afegeix el grup de voluntaris i voluntàries del poble que fan una gran tasca, tan amb l’elaboració de mascaretes casolanes com amb el “programa de mentors”. Aquests voluntaris tenen una persona assignada pels Serveis socials a la que truquen per les tardes per tal de mantenir converses i que tinguin una via de comunicació ja que en la gran majoria són persones que viuen soles.

Aquests voluntaris amb la coordinació entre ells i els Serveis socials mitjançant un grup de WhatsApp, ajuden a la detecció de noves demandes que els Serveis socials derivem als tècnics corresponents, sobretot a la psicòloga de l’àrea en el que es refereix en temes d’angoixa i ansietat que estem patint aquests dies. Una gran tasca la dels nostres voluntaris que ajuden a que la gent que viu sola se senti acompanyada.

Com a regidora dels Serveis socials no puc més que agrair la dedicació i la professionalitat de l’equip que encapçalo que en cap moment ha posat pegues a l’hora de treballar un diumenge o una nit ales 8 del vespre. A tots ells i en especial a la treballadora familiar dels Serveis socials no puc mes que donar-los les gràcies igual que també a la Creu Roja de Caldes i en especial al seu tècnic.

Montse, David, Carol, Eva, Roser, Maite, Josep Maria, i al President de la Creu Roja de Caldes, en Pep. GRÀCIES per fer que la nostra gent del poble estigui atesa I no els falti de res.

Gràcies a les residències del poble per la tasca que estan fent i per la bona comunicació que mantenim.

Als voluntaris i voluntàries, als que feu mascaretes i als que feu les trucades. Moltíssimes gràcies per tot el que esteu fent, en aquests moments sou un braç mes dels nostres Serveis socials.

Policia local, gràcies per la informació i per la coordinació en tot moment amb l’àrea de Serveis socials.

Al regidor de Salut i a l’Alcaldessa. Gràcies per ser uns grans companys ens aquests dies de crisis i posar la feina dels Serveis Socials el més fàcil possible.

Informació publicada el 10 d'abril de 2020Compartir:Comparteix al FacebookCompartir a Twitter

AJUNTAMENT DE CALDES D'ESTRAC
Plaça de la Vila s/n | 08393 Caldes d'Estrac | 93 791 00 05