Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Notícies
Obrir/tancar menú lateral
Torna el taller de pilates per la Gent Gran a Caldes d'Estrac
També hi haurà un taller de biografia personal per a Gent Gran

170224_pilates_raquel.jpgEls tallers per a gent gran tornen a Caldes aquest octubre. D'aquesta manera, l'Àrea d'Acció Social de l'Ajuntament de Caldes organitza el taller de pilates per a gent gran que anirà a càrrec de Raquel Rivera. El taller es farà a la Sala Cultural tots els dijous de 10 a 11h del matí a partir del 18 d'octubre.


Paral·lelament, l'Àrea d'Acció Social també organitza, com a novetat, el taller de biografia personal que tindrà lloc al Casal d'Avís cada dimecres de 10 a 12h a partir del 31 d'octurbe. El taller de biografia personal anirà a càrrec de Pilar de Vilar.




Taller de biografia personal


El taller de biografia personal es un curs on els participants fan un recorregut al llarg de la seva història personal. Es segueix un ordre cronològic començant des del naixement fins al moment de vida actual i no es tanca es deixa obert, per a continuar ecrivint. Es motiva als participants a portar objectes, fotografíes, cartes… En definitiva, records que siguin significants per a ells i elles i donin suport i sentit a la confecció d’un àlbum de la seva vida, la pròpia història de vida… El taller es durà a terma en vuit sessions a un tema per sessió. Els temes serán: “Qui sóc jo?”, la infància, L’adolescència i juventut, la maduresa, el present, l’abans i l’ara, el dia a dia i les “meves” coses i el jo i la societat.

Objectius del taller

- Posar en valor la propia història personal

- Treballar la identitat (qui sóc, d’on vinc, on sóc i a on vaig)

- Fomentar la cohesió social

- Fomentar la participació i implicació al grup i amb els companys

- Millorar l’autoestima

- Reforçar la memoria, l’atenció i la concentració

- Mostrar i compartir amb les famílies i amics el resultat final

Metodologia del taller

Es presenten i expliquen el funcionament de les pautes de treball, per tal que els participants es familiaritzin amb el material que es treballarà durant el taller. Cada participant comparteix la seva experiencia i vivències en relació al material a treballar que estarà estructurat per temes. Cada participant redactarà i escriurà la seva propia historia de vida. De manera individual, es completeran les fitxes amb la informació necessària i el material aportat pel participant. 

Un cop acabades les sessions relligarem el llibre de cada historia de vida, per tal de compartir el resultat amb la família i amics.

Per a inscripcions als tallers cal dirigir-se a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de Caldes d'Estrac, situat a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament.

Publicació 16.10.2018
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pujar al principi de la pàgina