Obrir/tancar menú

Ajuntament de Caldes d'Estrac

Acció de govern. Despatx de l'alcaldia
Obrir/tancar menú

Es considera com ACCIÓ DE GOVERN el conjunt de decisions i acords que,  que de manera conjunta o individualitzada per regidories, es concreten en l’exercici de la responsabilitat de governar el municipi. Per exigència de la llei, l’alcaldia és qui assumeix la màxima responsabilitat en la majoria dels casos, i ho fa per la via dels DECRETS d’ALCALDIA que al llarg d’un any natural acostumen a superar el miler. Es tracta de documents públics que poden ser consultats per la ciutadania.

La resta dels acords els pren la JUNTA DE GOVERN LOCAL que, com indica el seu nom, està formada pels regidors/es dels partits que governen, i en els temes més importants, pel PLE MUNICIPAL format per tots els regidors/es de l’Ajuntament, en total 11. En ambdós casos se’n deixa constància a les actes de les respectives reunions, que també són documents d’accés públic.

Des de l’inici del mandat, a cada Ple Municipal Ordinari, s’ha establert un punt inicial a l’ordre del dia de la sessió, el DESPATX d’ALCALDIA, en el qual, l’alcalde dona compta i explica les principals decisions, accions i iniciatives que ha portat a terme el Govern des de la sessió plenària anterior. Es tracta d’informar a tot l’Ajuntament, però sobretot al conjunt de la ciutadania, de quina és l’ACCiÓ DE GOVERN, en l’exercici democràtic de facilitar la màxima informació i transparència.

 

- DESPATX D'ALCALDIA - PLE 25/09/2023

- DESPATX D'ALCALDIA - PLE 27/11/2023

- DESPATX D'ALCALDIA - PLE 29/01/2024

- DESPATX D'ALCALDIA - PLE 25/03/2024

- DESPATX D'ALCALDIA - PLE 29/07/2024

- Manifest dia de Caldes 09/07/2024

 

 
Pujar al principi de la pàgina